سیاه‌قلــــــــــــــــــــــــــــــم

دانلود گزارش‌های بهمن صباغ زاده

سیاه‌قلــــــــــــــــــــــــــــــم

دانلود گزارش‌های بهمن صباغ زاده

گزارش جلسه مثنوی خوانی به تاریخ 2/3/94 (شعرخوانی)

در مقدمه گفتم که این هفته سرکار خانم نقیبیان که حافظ قرآن و شاعر هستند به گروه مثنوی خوانی پیوستند. ضمن خوش‌آمدگویی از ایشان خواسته شد که شعری برای جمع قرائت کنند. ایشان هم لطف کرده و شعری که برای داستان این هفته‌ی جلسه‌ی مثنوی‌خوانی سروده بودند را قرائت کردند که در ادامه با هم می‌خوانیم. شعر ایشان در قالب مثنوی سروده شده است و بسیار روان و خوش‌آهنگ است. اشارات متعدد به آیات قرآن و استفاده بجا و شایسته از مفاهیم قرآنی خبر از تسلط ایشان در این حوزه دارد. برای این شاعر خوب همشهری آرزوی توفیق بیشتر دارم.

گشودم مثنوی تا درسی آموزم ز اسرارش

حدیث پیر چنگی بود، خوش نقلی‌ست گفتارش

سخن از مطربی خوش‌خوان که بلبل در ثنای او

به هر جمعی هواداران اسیر و مبتلای او

ورق برگشت و بینا شد به اسرار جهان خود

به وقت بی‌نوایی از خدا پرسد نشان خود

«نفخت فیه من روحی» بود یادت بنی آدم؟

خلیفه در زمین گشتی؟ سفیر خالق عالَم

و یا فکر خوراک و خواب بی‌خود کرده از هستت

شدی بازیچه، یا دنیاست چون بازیچه در دستت؟

«الست ربکم، قالوا بلی» یادت بود آیا؟

تو عبدالله باش و خرقه‌ی پیغمبری با ما

کنون برخیز و «واقف شو به اسرار خداوندی»

ملائک برترت کردم، در این ادنیٰ چه بربندی؟

چو اسرافیل برپا کن قیامت با کلام خود

تو روح مرده احیا کن به آهنگ امام خود

و «یهدی من یشاء» گفتم، تو «ادعونی» بخوان امشب

به نفس مطمئن شیطان ز روح خود بران امشب

ملیحه نقیبی

***

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.