سیاه‌قلــــــــــــــــــــــــــــــم

دانلود گزارش‌های بهمن صباغ زاده

سیاه‌قلــــــــــــــــــــــــــــــم

دانلود گزارش‌های بهمن صباغ زاده

گزارش جلسه‌ شماره 1106 به تاریخ 21/6/94

دانلود گزارش جلسه 1106 به تاریخ 13940621 فایل PDF / لینک مطلب / فایل صوتی

به نام آفریننده‌ی زیبایی‌ها

درود دوستان عزیز. جلسه‌ی شنبه‌شب‌های این هفته هم در مسجد قائم و ساعت هفت بعدازظهر شروع شد. خیلی دوست دارم در مقدمه‌ی این گزارش از استاد سیدعلی موسوی تشکر کنم. ایشان در این مدت که در ابتدای جلسه شاهنامه‌خوانی داریم خیلی به جلسه کمک کرده‌اند. سید علی موسوی علی آبادی سال‌های سال در تربت حیدریه در دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها ادبیات تدریس کرده است. او را حیف است اگر تنها استاد ادبیات بنامم باید به او عاشق ادبیات بگویم. استاد ادبیات به واسطه‌ی تحصیل و تدریسش در رشته‌ی ادبیات با کتاب‌های ادبی سر و کار دارد اما عاشق ادبیات به واسطه‌ی نیاز قلبی‌اش و به واسطه‌ی عشقی که در دلش به ادبیات دارد با کتاب‌های ادبی سر و کار دارد. خلاصه در این مدت خیلی از این استاد عزیز آموخته‌ام. کاش از این دست عاشق‌ها در شهرمان و در جلسه‌مان بیشتر داشتیم هرچند «یکی مرد جنگی به از صد هزار». وقتی صد بیت شاهنامه خوانده می‌شود و من از ایشان در خصوص معنی ابیاتی که متوجه نمی‌شوم سوال می‌کنم به خوبی می‌توانم بفهمم که قبلا به تک تک ابیات فکر کرده است و برای تک تک ابیات وقت گذاشته؛ و این برای منِ دانش‌آموز خیلی ارزشمند است که بدانم استادم همین‌طوری فی‌البداهه سخن نمی‌گوید و اظهار نظر نمی‌کند. استاد موسوی! هرچند ممکن است هرگز این نوشته‌ها را نخوانید اما باید برای دل خودم لااقل بنویسم که خیلی خیلی خیلی از شما آموخته‌ام و خود را مدیون شما می‌دانم.

 

در این شماره خواهید خواند:

1- بازخوانی ادبیات کلاسیک؛ شاهنامه‌ی فردوسی؛ بر اساس نسخه‌ی ژول مُل؛ قسمت سی و ششم؛ بیت 3501 تا 3600

2- کنفرانس ادبی؛ اژدهای کَشَف‌رود از افسانه تا واقعیت؛ علی حسن آبادی (باستان‌شناس)

3- شعرخوانی؛ استاد احمد نجف زاده، اکبر میرزابیگی، سلیمان استوار فدیهه، علیرضا شریعتی، غلامرضا اعتقادی، بهمن صباغ زاده، سیدکاظم بهشتی.

4- گزیده‌ی شعر تربت؛ شعر سپید؛ دستانی را دوست دارم؛ فاطمه خانی زاده

5- شعر محلی تربت؛ شعر شماره‌ی 43 کتاب خدی خدای خودم، قصیده؛ از قول کفترای پیر، ای جوجه‌کفترا که مرن بال وا کنن؛ استاد محمد قهرمان

6- ضرب المثل تربتی؛ از بی‌کسی به گربه می‌گوید مونس؛ گردآورنده بهمن صباغ زاده

7- شعر طنز؛ سرقت می‌کنند؛ عمران صلاحی؛ گردآورنده علی اکبر عباسی

8- فراخوان‌ها؛ انجمن شنبه‌شب‌ها، جلسه‌ی مثنوی خوانی، جلسه‌ی تفسیر قرآن، جلسه‌ی شعر استاد رشید، انجمن شعر باران، انجمن داستان نویسی، نافه (نشست انجمن‌های فرهنگی هنری شهرستان تربت حیدریه)، انجمن انارستان، نشست تخصصی شعر امروز خراسان (مشهد)، انجمن ادبی هنری صبا (مشهد)، جلسه‌ی ادبی صبح جمعه با استاد، انجمن ادبی هنری داش‌آقا (مشهد)، انجمن قهرمان (مشهد)، انجمن دُرّ دَری (مشهد)، کتاب‌سرای بهارک، کارگاه تخصصی شعر جوان بیرجند، اوسنه‌های محلی ولایت زاوه، وبلاگ سیاه مشق (مطالبی پیرامون شعر ولایت زاوه: شامل رشتخوار، مه‌ولات، دولت آباد و تربت حیدریه)

 

جلسه، ساعت 19:07 بعدازظهر آغاز شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.